PRESUDE Pravosnažna odluka Kantonalnog suda u Sarajevu

SDA mora platiti 1.000 KM Radončiću zbog klevete

Tužena stranka dužna u roku od 30 dana isplatiti štetu

R. I.
08.11.2019 14:03

Faksimil presude koju je dobio Radončić

Foto: Avaz

Kantonalni sud u Sarajevu donio je 4. novembra ove godine novu presudu (broj: 65 0 P 314910 18 Gž) u korist Fahrudina Radončića, predsjednika SBB-a, a po tužbi koju je podnio protiv SDA.  

Sud je, naime, utvrdio da tužena strana, odnosno SDA, mora u roku od 30 dana Radončiću isplatiti 1.000 KM naknade zbog klevete, a na ime nematerijalne štete zbog povrede časti i ugleda.

Lažne novine

Radi se o tekstovima koji su objavljeni 2012. godine. SDA je u izbornoj kampanji te godine finansirala, politički podržavala i besplatno distribuirala niz izmišljenih tekstova u raznim pamfletima, falsificiranim listovima i lecima protiv Radončića kako bi ga diskreditirala pred opće izbore, na kojima je on bio kandidat za člana Predsjedništva BiH.  

Kako je u SDA rastao strah od Radončića i SBB-a, tako su nastajali i sve gadniji i brutalniji tekstovi kojima se pokušala okaljati ličnost Fahrudina Radončića, ali i srozati kredibilitet njegove stranke.

Tekstovi za koje SDA sada mora platiti odštetu Radončiću objavljeni su u falsificiranom listu "Bosanska stvarnost", u kojem je bio ukradeni dizajn i besplatno je podijeljen u više od 100.000 primjeraka potencijalnim glasačima.

Nakon toga, vrh SDA nije stao na izdavanju ovih lažnih novina, nego je angažirao i finansirao lažnog pisca sa psihijatrijskom šifrom Armina Cibru da potpiše dvije knjige protiv Radončića. Obje su finansirane iz crnih fondova ove stranke i također besplatno poklanjane u tiražima od nekoliko desetina hiljada.

A da mržnja pojedinaca iz SDA prema Radončiću ne prestaje, najbolje pokazuje i najnoviji, treći pamflet Armina Cibre koji je ovih dana odštampan. Podlosti u toj knjizi toliko su velike da je dio vrha SDA na, Kolegiju stranke, tražio da se zaustavi neviđeni mobing nad Radončićem i njegovom porodicom.

Moralni nivo

Taj dugogodišnji mobing ne prestaje čak ni nakon montiranih procesa u Prištini i Sarajevu i oslobađajućih presuda za Radončića i druge. Međutim, zbog najnovijeg pamfleta i u vrhu SDA su se pojavili ljudi koji smatraju da je to ispod svakog moralnog i političkog nivoa i da SDA mora odustati od ove vrste neviđene harange protiv svog političkog rivala s kojim tobože želi praviti probosansku koaliciju u kojoj je i DF. 

Naime, prema pouzdanim informacijama koje su stigle do naših novinara, na toj sjednici Kolegija SDA došlo je do velike polemike između Denisa Zvizdića i Asima Sarajlića.

  • Zvizdić i Sarajlić: Ko od njih stoji iza prljavih pamfleta koji se besplatno dijele širom BiH
    Zvizdić i Sarajlić: Ko od njih stoji iza prljavih pamfleta koji se besplatno dijele širom BiH Foto: (Avaz)

U suštini, Zvizdić je ocijenio da ovakve degutantne stvari nisu dio njegovog moralnog habitusa i da želi da se zna da drugi učestvuju u tome (Asim Sarajlić i grupa oko njega), ali je on, kao univerzitetski profesor, primao udarce ispod pojasa.

Ovim se pokazuju tačnim tvrdnje predsjednika SBB-a Fahrudina Radončića da je neko iz vrha SDA poklonio više stotina hiljada KM za besprizorne i sudski sankcionirane laži koje samo fizički potpisuje nesretni Armin Cibra, a faktički radi cijeli štab.

Zbog presuda knjižare riskiraju s prodajom pamfleta

Magazin „Start“ objavio je na svom portalu i informaciju da su pamfleti koje potpisuje „autor“ Cibra povučeni iz prodaje na osnovu odluka izdavačkih kuća, a nakon što su se advokati Fahrudina Radončića obratili izdavačkoj kući „Buybook“, ali i drugima.

- Nama su se prije nekoliko dana s opomenom pred tužbu obratili advokati gospodina Radončića i dostavili sudske presude u kojima je navedeno kako je utvrđeno klevetničko i neistinito izražavanje u slučaju ovih knjiga, tako da je naše knjigovodstvo odmah reagiralo i povuklo iz prodaje knjigu Armina Cibre „Dosije Šćepo“, koja se u prodaji pojavila prošle sedmice. Povučena je i prva Cibrina knjiga „Fahrudin Radončić mafijaš u podzemlju Balkana“ - kazali su za „Start“ iz „Buybooka“, uz pojašnjenje da sve knjige inače prodaju po komisionom ugovoru, uz određeni postotak od maloprodajne cijene, tako da ne vrše nikakve cenzure.

- Kako saznajemo, ova knjiga, kao ni prethodna, nije imala neki zapažen prodajni uspjeh (prodato samo sedam primjeraka, koje su vjerovatno kupili advokati oklevetanih pojedinaca da bi utužili "autora", n. p.) – navodi se još u tekstu koji je objavio magazin "Start".

NA VRH