KOMENTAR DANA

Zakon za sirotinju

I da se usvoji i stotinu novih zakona i mjera, ostaje taj osnovni problem - kako stati ukraj divljacima za volanom koji zakon ionako ne poštuju

Stotine građana na protestima u Sarajevu. N. Šaljić

Danijal Hadzovic

29.5.2023

Prošlo je sedam godina otkad je Sanjin Sefić na pješačkom prijelazu, vozeći oko 100 kilometara na sat, usmrtio studentice Selmu Agić i Editu Malkoč. Da stvar bude gora, Sefić nije prihvatio odgovornost za svoj zločin, nego je pobjegao preko granice u Srbiju, iz koje je nakon nekih mjesec izručen Bosni i Hercegovini.

Slučaj koji je iz temelja uzdrmao Sarajevo i BiH doveo je i do pooštravanja kazni i izmjena Krivičnog zakona, postavljanja kamera, ležećih policajaca...

I šta se u praksi desilo? Odmah nakon Sefićevog zločina divljake ste i dalje mogli svakodnevno gledati kako divljaju sarajevskim i bh. ulicama, kao i noćne utrke, popularnu „zanimaciju“ među sarajevskom mladeži u bijesnim autima i s bijesnim mozgovima.

U petak je stradala nevina djevojka - Azra Spahić. Vozač u Mercedesu se utrkivao pod dejstvom alkohola, vozeći prekomjernom brzinom, bez vozačke dozvale i bez mozga u glavi.

Danijal Hadžović. Avaz

Vlada KS za vikend je održala hitnu sjednicu, a ministar policije Admir Katica najavio je uvođenje novih mjera, poput zapošljavanja više policajaca, postavljanja kamera i smanjenja ograničavajuće brzine u gradu sa 60 na 50, a u naseljima s 40 na 30 kilometara na sat. Iako su stvari poput povećanja broja policajaca ili postavljanja kamera svakako vrijedne, nije jasno kako će smanjenje brzine poboljšati stvari. Doprinijet će svakako dodatnim gužvama, ali problem saobraćaja u Sarajevu nikada i nije bio u onima koji voze do 60, nego u onima koji voze više od 100.

I da se usvoji i stotinu novih zakona i mjera, ostaje taj osnovni problem – kako stati ukraj divljacima za volanom koji zakon ionako ne poštuju, a nema ih mnogo, nekoliko desetaka, maksimalno stotina u gradu. Svi ih gledamo, gotovo svakodnevno, kako jurcaju u gradu, samo, nekako, policija nikako da ih vidi.

Da ne spominjemo tek one koji su počinili teška krivična djela, a izvukli se od zatvorske kazne nakon što su im tate sredile „stvar“ u bh. pravosuđu, a koji su im prethodno bijesna auta osigurali.

Eh, naći način da se ti nasilnici za volanom i ubice u najavi evidentiraju, prate i adekvatno kazne prije nego što neko nastrada najvažniji je preduvjet da gradom ponovo mirno hodamo. Vrijeme je da društvo bude zaštićeno od tih nasilnika, umjesto dosadašnje prakse po kojoj su ti nasilnici godinama bili zaštićeni od društva.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.