POZNATI

Od čega će živjeti princ Hari i Megan Markl

Planiraju pokrenuti humanitarnu organizaciju

Hari i Megan. Arhiv

Avaz.ba

22.1.2020

Dopisnik BBC-a Džoni Dimond (Jonny Dymond) rekao je da su članovi kraljevske porodice obično izuzeti iz obavljanja plaćenog posla, ali odrekavši se titula, par je dobio više slobode.

- Naravno, jednom kad izgubite titulu, više niste kraljevski i posebni, i vaš brend bi mogao postati mnogo manje privlačan potencijalnim partnerima - rekao je on. 

Konsultant za javne odnose Mark Borkovski rekao je da su čak i bez titula njih dvoje "same po sebi moćne javne ličnosti prvog reda, tako da će privući mnogo pažnje''. 

Princ Hari (Harry) i Megan Markl (Meghan Markle) planiraju vrijeme provesti i u Velikoj Britaniji i u Sjevernoj Americi, a njihov globalni domet mogao bi otvoriti izobilje mogućnosti. 

Ali kako bi mogli ostvariti finansijsku samostalnost i finansirati dobrotvorne akcije.


Brend "Royal Sussex"

Zahtjev da se registrira brend "Royal Sussex", njih dvoje su podnijeli u junu prošle godine, pokrivajući artikle kao što su knjige, kalendari, odjeća, sakupljanje sredstava u dobrotvorne svrhe i kampanje.

To je otvorilo mogućnost da princ Hari i Megan pokrenu vlastitu liniju proizvoda, od šminke do odjeće.

Ali sporazum s kraljicom bacio je sjenku na tu ideju. Brend koji koristi riječ "kraljevski" možda nije u skladu s njihovim sporazumom da se odreknu kraljevskih dužnosti, istovremeno veličajući "vrijednosti Njenog visočanstva".

Novinarka i komentatorica kraljevskog stila Elizabet Holms (Elizabeth Holmes) kaže da su kritike na račun iskorištavanja kraljevske veze rizik u svakom komercijalnom poduhvatu, dodajući: "Zato mislim da će biti oprezni u vezi s tim."

Čak i ako budu morali krenuti od nule s imenom "Royal Sussex", Holms kaže: ''Svaki brend na svijetu bi želio raditi s njima.''

Bilo da je to dizajnerska torbica ili Arčijeva ručno pletena kapa, kad god Saseksi (Sussex) budu uslikani s nekim proizvodom, prodaja tog proizvoda vine se u nebesa.

- Ali vjerovatno ne trebamo očekivati da 10,5 miliona pratilaca Instagram naloga ovog para odjednom bude bombardirano sponzoriranim sadržajem i prikrivenim oglašavanjem - kaže Holms.


Kraljica podržava Harija i Megan

Iako kraljevski par ima ogromnu platformu, ona nije ništa u poređenju s onom Kajli Džener (Kylie Jenner), koja ima više od 150 miliona pratilaca na Instagramu.

Ova zvijezda rijaliti emisije, koja se našla na vrhu prošlogodišnje liste bogatih na Instagramu, procjenjuje se da zarađuje oko 1,2 miliona dolara po jednom jedinom sponzoriranom postu. 

Bi li Megan i Hari mogli slijediti taj trend? Holms kaže: "Ne mislim da je to nužno odgovarajući put za jednog člana kraljevske porodice." 


Hari i Megan. Arhiv

Vojvoda i vojvotkinja izjavili su kako planiraju pokrenuti dobrotvornu organizaciju kako bi doveli do „naprednih promjena" preko „aktivnosti u lokalu i zajednici". 

Holms sugerira da bi bilo kakvo komercijalno partnerstvo bilo vezano za njihove dobrotvorne akcije, možda sa sekundarnom prilikom za ličnu zaradu. 

Naprimjer, Megan je pokroviteljica dobrotvorne organizacije koja osigurava besplatnu odjeću i obuku za razgovor za posao nezaposlenih žena i pokrenula je vlastitu odjevnu liniju za tu organizaciju. 

Iako je njima možda zakonski dozvoljeno da primaju plaću od vlastite dobrotvorne organizacije, to nije pristup kojim se služe neki od njihovih vjerovatnih uzora.

Hari i Megan su izjavili da su, dok su krojili vlastite planove, "istraživali nevjerovatan rad mnogih poznatih i manje poznatih fondacija". 

Kao potencijalni modeli sugerirane su organizacije kao što je Fondacija Klintonovih (Clinton), Fondacija Obaminih i Fondacija Bila i Melinde Gejts (Gates). 

Ali Klintonovi kažu da ne dobivaju plaću niti namiruju troškove preko svoje dobrotvorne organizacije, Obamini nisu navedeni među najplaćenijim službenicima vlastite fondacije, a gospodin i gospođa Gejts slavno koriste svoju organizaciju za darivanje novca umjesto za njegovo uzimanje. 


TV i film

Budući da je Megan prvo stekla slavu kao glumica u američkoj televizijskoj seriji "Suits", možda ne iznenađuje što su neke od prvih ponuda upućenih paru stigle iz svijeta zabave. 

Hari se već udružio s američkom medijskom mogulom Opra Vinfri (Oprah Winfrey) za seriju koja se bavi mentalnim zdravljem na Apple TV-u, čije se premijerno emitiranje očekuje 2020. godine. 

A kad su vojvoda i vojvotkinja obznanili namjeru da se "povuku", otkriveno je da je Megan već potpisala ugovor za pozajmljivanje glasa "Disneyju" u zamjenu za donaciju dobrotvornoj organizaciji za očuvanje slonova. 

Glavni šef za sadržaj "Netflixa" već je izrazio interesiranje za rad s ovim parom. 

- A ko ne bi bio? Da, naravno - rekao je on. 

To bi moglo predstavljati šansu da se pođe stopama Obaminih, koji su potpisali ugovor sa streaming videokompanijom za snimanje dokumentaraca i serija o društvenim i političkim temama. 

Sličan sporazum mogao bi pružiti vojvodi i vojvotkinji priliku da istaknu ciljeve do kojih im je stalo. 

U slučaju Megan, to su ravnopravnost i ženska prava, dok se Hari oduvijek zalagao za mentalno zdravlje i staranje o vojnim veteranima. 


Ugovor za knjigu

Iako je par govorio o borbi za žestokim interesiranjem medija za njihove živote, ideja da otkriju više o sebi vlastitim riječima mogla bi biti privlačnija - i unosnija. 

Ugovor za knjigu iz 2017. godine koji su potpisali Barak (Barack) i Mišel (Michelle) Obama smatra se vrijednim više od 60 miliona dolara. 

To je i oblast za koju je Megan već iskazala interesiranje. U njenom uvodu za prošlogodišnje septembarsko izdanje "Vogue", u kojem je gostovala kao urednica, Megan je pisala o svojoj "ljubavi prema pisanju". 

Prije nego što se udala za Harija, vodila je i stilski blog "Tig", na kojem je dijelila savjete iz ljepote, mode i putovanja. 

Natali Džerom (Natalie Jerome), književna agentica iz Evitasa, kaže da par ima "ogromnu moć i domet" i bilo koji ugovor za knjigu s njima bio bi unosan. 

- Ljudi su ih poredili s Obamama i mislim da je to sasvim na mjestu - kaže ona. 

Megan je uzor za mnoge žene obojene kože i mlade ljude, dodaje ona. 

- Nalazimo se u periodu u kom sve više govorimo o raznolikosti u izdavaštvu i postoji snažna inicijativa da se dosegne šira publika - kaže ona.

- Kad bi ona sama objavila knjigu i obraćala se mladima na terenu držeći predavanja i odlazeći u škole kao što je to radila Mišel Obama, mislim da bi knjiga postigla ogroman uspjeh.

Javni nastupi

Druga potencijalna oblast koju bi par mogao iskoristiti bili bi govori poslije svečanih večera i na raznim događajima. 

Džeremi Li (Jeremy Lee), direktor agencije za govornike JLA, kaže da, ukoliko bi zadržali pozitivan profil, njih dvoje bi mogli zarađivati šestocifrene sume za svako pojavljivanje. 

On predviđa da bi potražnja za takvo nešto bila veća u SAD, gdje Li kaže da bi par mogao zaraditi i do 500.000 dolara po angažiranju. 

Međutim, on kaže da bi kompanije u Velikoj Britaniji mogle biti osjetljivije na rizik po narušavanje reputacije ukoliko se javno mnijenje okrene protiv para. 

On predviđa da bi britanske kompanije bile spremne da angažiraju članove kraljevske porodice kao govornike samo u vezi s nekim od vlastitih dobrotvornih interesiranja, u zamjenu za donaciju njihovoj dobrotvornoj organizaciji - umjesto honorara - negdje u visini od 100.000 funti. 

- Ali u SAD interesiranje bi pokazao svako ko želi da se razmeće i ima budžet za to - kaže on.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.