DOMAĆE JE NAJBOLJE

Čuvena visočka pečenica postaje brend

Na taj način stat će se ukraj plagiranju proizvoda po kojem je visočka čaršija prepoznatljiva

Suho meso iz Visokog nadaleko je poznato. Avaz

Piše: N. Smajović / Avaz.ba

21.2.2020

Čuveno suho meso iz Visokog, visočka pečenica, uskoro bi trebalo postati i oficijelni brend, a procedura na zaštiti ovog autohtonog proizvoda trajala je godinama. Iz tima koji na tome radi poručuju da će se na taj način stati ukraj plagiranju proizvoda po kojem je visočka čaršija prepoznatljiva. 


Uništene bakterije

- Još 2016. godine odlučili smo brendirati pečenicu i uskoro ćemo dobiti prvi visočki brend s geografskom oznakom porijekla. Projekt je trajao četiri godine, a u njemu su učestvovali Poljoprivredno-prehrambeni fakultet Sarajevo i prof. dr. Amir Ganić, Udruženje proizvođača suhog mesa „Vips“ te Grad Visoko – kaže Adi Pašalić, stručni saradnik za poljoprivrednu djelatnost u Gradskoj upravi Visoko.  

Sam proces brendiranja trajao je dvije godine, a cilj je da krajnji kupac bude zaštićen i da zna šta je original, a šta plagijat.

Babić: I sam proizvođač pečenice. Avaz

- Prvi uvjet za brendiranje je tradicionalna proizvodnja. Upotrebljava se samo tuzlanska so, bez ikakvih drugih dodataka, a soljenje ne smije trajati kraće od 15 dana, jer nakon tog perioda sve eventualne bakterije u mesu budu uništene i ono je zdravstveno ispravno. Nakon toga slijedi dizanje mesa u pušnicu, gdje koristimo samo zdravo drvo bukve i graba, i to ono s osunčane strane. Sušenje, odnosno dimljenje, radi se na temperaturi do 60 stepeni – pojašnjava Edin Babić, predsjednik Udruženja „Vims“ i proizvođač suhog mesa.

Ležanje u komori

Posljednja faza je „ležanje“ u komorama od sedam do deset dana, a meso je nakon toga idealno za konzumiranje. Babić ističe da kompletan proces traje duže od mjesec i to je jedina autohtona proizvodnja mesa.  

Pored visočke pečenice, zaštićeni brendovi uskoro bi trebali postati i livanjski sir te nevesinjski krompir.

za registraciju naziva zaštićenom oznakom geografskog porijekla objavljen je u „Službenom glasniku BiH“, čime je započeo dvomjesečni rok za ulaganje prigovora. Nakon toga, trebali bi dobiti konačna rješenja i oznaku za svoj proizvod.

Dodatne kontrole


Bitnu ulogu u lancu brendiranja imat će i Veterinarska stanica Visoko, a njen direktor Ahmet Kurspahić pojašnjava da je bitno da je meso s tog područja, odnosno da je autohtono. 

Kurspahić: Analize prostora. Avaz

- Brojni su uvjeti koje će proizvođači morati ispuniti. Ovim certifikatom će posao nama biti olakšan, dok će proizvođači dobiti dodatne kontrole uvjeta i analize prostora u kojima se odvija proizvodnja – navodi Kurspahić.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.