USPJESI Od porodične firme do giganta

Kako je iz Kreševa osvojen svijet

S. NUMANOVIĆ
27.07.2019 21:20

U Kreševu nadomak Sarajeva impresivan je kompleks jednog od najpoznatijih bh. brendova. 

Fabrika sokova "Juicyje više nego impresivno zdanje. Ono što je unutra, pak, već pripada 22. stoljeću! 

Ništa ne odaje, gledano svana, da se unutar modernog zdanja prave čuda. Fabrika kompanije Stanić jeste lijepa. Sjaji se na ugodnom ljetnom suncu i već na prvi pogled stavlja vam do znanja da se susrećete s nečim ne baš svakidašnjem i u mnogo razvijenijim državama nego što je Bosna i Hercegovina.

Čistoća u rejonu fabrike je naprosto nestvarna, a potok koji protječe uz nju, te cvrkut brojnih ptica koje prekine zvuk automobila koji stalno dolaze po novu i novu robu, ukazuju da budete spremni na seriju prijatnih iznenađenja.  

Ulazimo u zdanje odakle svaki dan izlazi Juicy i susrećemo se s čudnom tišinom.

Pauza je. Radnici su na doručku, no negdje kao iz daljine dopire zvuk mašina.  

Ljubazno osoblje upućuje nas na Borisa Marijanovića, direktora ove firme, koji jednostavno objašnjava šta to oni rade.

Porodični biznis, započet davne 1983. godine, danas je izrastao u prepoznatljivi brend koji vas dočekuje kako u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, tako i u Njemačkoj. Da region Balkana i ne spominjemo.  

Marijanović nas najprije odvodi u laboratorij.

Djevojka, u bijelom mantilu, nije ni primijetila odmah da smo došli. Pomno kroz mikroskop promatra nešto. To su uzorci sokova koji su upravo sišli s linije. Svaka serija je posebno označena i tačno se zna kada je koji od proizvoda sišao s trake. I gdje je otišao, na čije prodajne police.  

Tako je svaki dan, priča nam Marjanović. Svaka se serija proizvoda čuva u posebnom skladištu godinu i ako se bilo ko požali da nešto nije uredu, odmah se provjerava šta je uzrok.

Na godišnju proizvodnju od 100.000 miliona litara naravno da bude i reklamacija.  

- One su najčešće uzrokovane u transportu, te posebno skladištenju robe kod prodavaca. Kako se roba slaže, nekad dođe do oštećenja ambalaže i kvarenja robe. Svaki takav uzorak pomno izanaliziramo kako bismo bili sigurni da sve u našem procesu proizvodnje funkcionira besprijekorno. I funkcionira! - kaže Marijanović.

Pokazuje nam i skladište u kojem se čuvaju uzorci svake od proizvedenih serija i onda odvodi u proizvodni pogon.  

Može nekome zazvučati pretjerano, ali se potpisnik ovih redova osjećao kao da je u nekoj velikoj koncertnoj dvorani u kojoj filharmonijski orkestar svira neka od najboljih ostvarenja čovječanstva.

Sve je kao "pod konac" i besprijekorno čisto.  

Oko desetak proizvodnih postrojenja nalazi se isto toliko radnika. Možda i manje. sve je kompjuterizirano. Uključujući i liniju pakovanja gotovih proizvoda i priprema za transport. Robot s dvije ogromne ruke mota najlon oko palete na kojoj su sokovi prepoznatljive marke. "Juicy".

Zelenilo ambalaže savršeno se uklapa u zelenilo okolnih brda između kojih se firma Stanić smjestila.

No, krenimo redom.

Prvo što vidimo su veliki aluminijski tankovi u koje se pripremaju sokovi za taj dan. Na tankovima su kompjuteri s dugmićima, a na displeju se stalno vrti brojka - toliko je litarskih pakovanja već proizvedeno. Piše - 27.316. I raste. Na traci je, čini se, neprestani niz jabuke 100%. Preukusna!

Na drugoj liniji se pripremaju sokovi u flaši od 1,5 litara. Plastične epruvete su već u nizu i mašina ih oblikuje u jednoj mikrosekundi. Druga preuzima i puni. Treća lijepi etiketu, četvrta stavlja čep. Radnik prati proces koji za osam sati da 150.000 litara. Brojni senzori detaljno skeniraju svaki produkt. I najmanja greška se označava i takva boca ide van linije.

- Sve je podređeno kvaliteti. Brand "Juicy" je trendseter kada su sokovi u pitanju na području cijele regije. Među prvima smo prepoznali važnost 100% sokova, proširili kategoriju s novim okusima, kreirali funkcionalne sokove koji su obogaćeni vitaminima i mineralima, okrenuli se u komunikaciji prema mladima s našim brandom "Juicy Frutis" i ostvarili odličan uspjeh. Potrošači cijene prije svega kvalitet i brand koji je ukoraku s promjenama i prati njihove potrebe koje su u današnje vrijeme sasvim drugačije od onih prije pet ili 10 godina - priča nam Marijanović. 

Dok govori, radnik, mlad momak za kojeg bi se reklo da nije čekao na birou, iza njega marljivo pere proizvodni pogon. Direktor mu prilazi i pozdravlja ga.

Marijanović nas vodi u još jedno skladište.  

Tu su gotovi proizvodi, spremni za transport.

Dominira "Juicy" višnja. Potpisnik ovih redova baš i nije ljubitelj ovog voća. No, pakovanje, sklad boja i linija … naprosto mami.  

Paleta od najmanje 50 brendova

Osim sokova "Juicy" i "To", "Stanić grupa" distributer je niza prestižnih svjetskih brendova od "LG Electronicsa" do "marlbora".  

Na hodniku uz recepciju poredane su vitrine s paletom od najmanje 50 brendova. Od alkoholnih pića do hrane. I sve je "uramljeno" "Juicyem". A opet, sve izgleda skromno i nenametljivo.

Kao da se time poručuje - ovo smo mi. Ne hvalimo se, samo kažemo.

Danas mislimo globalno  

To da je "Juicy" predominantan u BiH i Hrvatskoj, nije neka vijest. Odavno je. Uz to, police prodajnih lanaca regiona su osvojene. 

- Danas više ne razmišljamo isključivo regionalno, već širimo izvoz branda "Juicy" i na evropske zemlje, ali i zemlje članice MENA regije (Bliski istok i Sjeverna Afrika) te Daleki istok. "Juicy" je danas prisutan na policama u Njemačkoj, Italiji, dostupan je u HoReCa kanalu u Austriji, a u Ujedinjenim Arapskim Emiratima je već omiljeno piće u nekima od najprestižnijih restorana i klubova. Izrazito sam ponosan što je "Juicy" postao svjetski brand zahvaljujući snažnoj izvoznoj strategiji - kaže Marijanović.

Komentari

NA VRH