SPOROVI

Radovi na Prvoj transverzali trajali do prve prepreke

Saga stara 40 godina dobila epilog za vrijeme mandata premijera Marija Nenadića

A. Nalo

U Kranjčevićevoj ulici mašine ne bruje mjesecima

Foto: Avaz


O izgradnji Prve transverzale, moderne saobraćajnice čijom bi se izgradnjom smanjile saobraćajne gužve i zbog koje bi „prodisao“ glavni grad, govori se unazad 40 godina.

Međutim, tek 2019. godine, za vrijeme mandata premijera Marija Nenadića, ova priča dobila je epilog i krenulo se s radovima.

Nažalost, kada je u pitanju dionica od Kranjčevićeve do ulice Braće Begić, radilo se veoma kratko, odnosno do prve prepreke.

Čeka se sud

- Za tu lokaciju dobivena je građevinska dozvola za prvih sedam profila. Međutim, radovi su obustavljeni zbog neriješenih imovinskopravnih odnosa. S vlasnikom se nije moglo dogovoriti u vezi s eksproprijacijom zemljišta. Općina Centar i Zavod za izgradnju KS dogovorili su se o isplati nekretnine te je sada u toku sudski spor - kazao je Selmir Kovač, direktor Direkcije za puteve KS.

Za izgradnju ove kompletne dionice Vlada Federacije BiH osigurala je novac, za nadzor na terenu zaduženi su stručnjaci iz Zavoda za izgradnju KS, dok je posao izvođenja radova povjeren firmi “Euro-Asfalt”.

- Dakle, kad nadležni sud privede kraju predmete eksproprijacije, Prva transverzala je otkočena na ovom dijelu. Dobra vijest je ta što očekujemo vrlo skoro izdavanje građevinske dozvole za nadvožnjak kod hotela “Grand”, koji predstavlja sigurno najvažniji objekt na Prvoj transverzali i povezuje Velešiće s gradom - istakao je Kovač.

  • Selmir Kovač

    Selmir Kovač

    Foto: Avaz


"Penny plus"

Za dionicu od ulice Braće Begić do Šipa u toku je rješavanje imovinskopravnih odnosa. Taj posao vodi Zavod za izgradnju KS, međutim, iz ove institucije još nema informacija o tome dokle se stiglo s ovim postupkom. Javnost je posebno zainteresirana za ovaj dio priče zbog parcele na kojoj se nalazi „Penny plus“.

- Dio od Šipa do ulaza u tunel je završen, i to u toj mjeri da će se ostatak privesti kraju zajedno s izgradnjom tunela, kako ne bi propadao novi asfalt - rekao je Kovač.

Tunel Kobilja glava

I priča u vezi s tunelom Hotonj – Kobilja glava polako se raspliće. Završena je javna nabavka prema međunarodnim (EBRD) pravilima, trenutno se radi evaluacija na dvije pristigle ponude.

- Očekujemo potpisivanje ugovora u februaru, kako bismo ušli spremni i počeli radove na iskopu tunela u građevinskoj sezoni, odnosno od marta do aprila. Ovaj dio podrazumijeva i izgradnju spoja od izlaznog portala do spoja s magistralnom cestom - pojasnio je Kovač.

Gradnja kroz Vogošću

Izgradnjom Prve transverzale kroz Vogošću smanjit će se gužva na ulazu i izlazu iz grada. U novembru 2019. godine Općina je zajedno sa Zavodom usvojila četiri regulaciona plana. Time je definirana trasa kroz Vogošću, do spoja s izgrađenim kružnim tokom u Jošanici.

- Urbanistička dozvola se može dobiti vrlo brzo, jer imamo provedbeno-plansku dokumentaciju. Najveći izazov kroz općinu Vogošća je izmještanje plinovoda visokog pritiska, za koji smo ishodovali urbanističku saglasnost. Pri kraju smo izrade glavnog projekta izmještanja, nakon čega će se steći uvjeti za izgradnju Prve transverzale kroz Vogošću - naglasio je Kovač.

Dodaje da je uvijek plan dinamike bio da se u toku izvođenja radova na tunelu i izgradnje spoja s magistralnom cestom, koji će trajati dvije godine od uvođenja u radove, završi izmještanje plinovoda visokog pritiska, osiguraju dozvole i počne realizacija izgradnje Prve transverzale kroz Vogošću.

Više o temi Selmir Kovač

NA VRH

Podijeli članak na