INTERVJU

Edin Forto: Najgori nam je javni prijevoz i bit će ga najteže dovesti u red

Istaknuo da za pare koje im država uzme da napuni budžet, građani mogu i moraju očekivati bolji život

Forto: Vratiti vjeru građanima. Arhiv

Razgovarala: Aldijana Tabak

2.1.2019

Premijer KS Edin Forto iz Naše stranke optimističan je kada je u pitanju rad Vlade na čijem je čelu od prošle sedmice. U intervjuu za „Dnevni avaz“ premijer je otkrio svoj prvi potez koji je napravio nakon imenovanja te kako namjerava riješiti probleme u vodosnabdijevanju i javnom gradskom prijevozu, koji je već godinama u katastrofalnom stanju. Također, iznio je i mišljenje o novoizabranim ministrima.  

Koji vam je bio prvi potez na poziciji premijera? 

- Razgovarao sam sa svojim prethodnikom Ademom Zoljem, koji mi je otkrio koji su za njega bili najveći izazovi. Čini mi se da je dobronamjerno želio ukazati na neke od problema koji me očekuju. Taj razgovor spominjem jer je izuzetno bitno da se tranzicija vlasti odvija civilizirano i u skladu s demokratskim načelima.

Hoćete li reformirati kabinet premijera i šta će biti sa saradnicima u kabinetu premijera koje je Vaš prethodnik namjeravao zaposliti?

- Još nisam odlučio šta će biti s kabinetom. Moj fokus će biti na usluzi građanima. Svi zaposlenici koji su zaposleni u skladu sa zakonom i imaju validne ugovore o radu će morati doprinijeti kvalitetu naše usluge građanima.

Jeste li zadovoljni novim ministrima u Vladi?

- Jesam. Bit ćemo dobar tim. Trebat će nam neko vrijeme da se upoznamo i da naučimo raditi jedni s drugima, ali za sada sve izgleda odlično.

Šta Vam je kao premijeru suštinski cilj u narednom mandatu kada je u pitanju komunalna privreda u KS?

- Kvalitet usluge. Sve firme iz resora komunalne privrede direktno utječu na kvalitet života građana. Usluge koje nude građani plaćaju. Suština je da za cijenu koju građani plate ove firme isporuče daleko kvalitetniju uslugu. Na to sam mislio kada sam u ekspozeu rekao da ne smijemo više prihvatiti lošu uslugu kao standard.

Kojim ćete se problemima posebno posvetiti?

- Osim komunalnih usluga i javnog prijevoza, želimo poboljšati uslugu u kantonalnim zdravstvenim institucijama. Želimo skratiti čekanje na dijagnostiku, ukinuti liste čekanja za upis djece u predškolske ustanove, ali vratiti vjeru građanima da smo mi ovdje zbog njih, a ne obratno.

Prema Vašem mišljenju, koji je trenutno resor najviše zapostavljen?

Javni prijevoz je najzapušteniji i bit će najteži za dovesti u red.

Na koji način planirate riješiti problem prijevoza i svakodnevnog prekida u vodosnabdijevanju?

- Donijet ćemo strategiju razvoja javnog prijevoza za narednih 20 godina. Njome ćemo odrediti kako će se razvijati tramvajski, trolejbuski, a kako autobuski i kombi saobraćaj. To ćemo uraditi u prvoj godini. Potom ćemo donijeti zakon o javnom prijevozu kojim ćemo urediti odnose između državnih i privatnih firmi, koje nude javni prijevoz. Pokušat ćemo dovesti firmu u red u smislu upravljanja, ljudskih resursa te pokušati zanoviti vozni park i nećemo više podržati uvoz doniranih prastarih vozila. Što se tiče vodosnabdijevanja, prioritet je smanjiti gubitke vode u mreži, popraviti naplatu i bolje upravljati firmom od 900 ljudi. Postoje i budžetska i kreditna sredstva osigurana za ulaganje u vodovodnu mrežu i mi ćemo rado nastaviti u tom smjeru.

Šta će biti s GRAS-om?

- To zavisi od mnogo faktora. Najveća prepreka razvoja ove firme je ogroman porezni dug. Bilo da se radi o GRAS-u ili nekoj drugoj državnoj firmi za javni prijevoz, ona se treba razvijati tamo gdje posjeduje prirodni monopol, a to su tračnice i trolejbuska mreža. Autobuske i kombi linije možemo dati pod koncesiju privatnim prijevoznicima, a u skladu sa zakonom o javnom prijevozu koji tek trebamo usvojiti. 

Mogu li građani očekivati bolji život u KS u naredne četiri godine?

- Za pare koje im država uzme da napuni budžet, mogu i moraju. Ako ne budu osjetili da bolje žive, onda kao vlada nismo uspjeli.

Lista projekata uskoro dostupna

Koje projekte namjeravate pokrenuti u narednoj godini, a koji su vam prioriteti u mandatu?

- Već sam spomenuo neke, poput ukidanja liste čekanja u vrtićima, a to podrazumijeva i proširenje kapaciteta kantonalne ustanove „Djeca Sarajeva“. Ne želim previše obećavati dok ne donesemo svoj budžet. Sve eventualne uštede koje napravimo boljim upravljanjem ćemo preusmjeriti u investiranje. Lista projekata će biti dostupna vrlo brzo.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.