PROBLEMI S RADNOM SNAGOM

Safudin Čengić, direktor "Centrotransa" za "Avaz": Nedostaje nam radnika, a kad ih pozovete s biroa, kažu "nismo zainteresovani"

U ovom momentu, Centrotrans u voznom parku raspolaže sa više od 260 autobusa raznih tipova i namjene i u cjelosti zadovoljavamo potrebe naših korisnika, rekao je Čengić

Čengić: Stanje je teško. FENA / FACEBOOK

Piše: A. Ovčina

17.11.2022

Brojni građani Bosne i Hercegovine u potrazi za bolje plaćenim poslovima odlaze u zemlje Evrope. Profesionalni vozači imaju bolje uslove u inostranstvu. 

Međutim, da li u Sarajevu ima dovoljno vozača koji mogu obavljati ovaj posao?

Kako je za portal "Avaza" kazao Predsjednik Uprave Centrotransa Safudin Čengić trenutno imaju dovoljan broj vozača koji obavljaju prijevoze u domaćem i međunarodnom saobraćaju.

Edukacija osoblja

- Stanje je dosta teško iz razloga što veliki broj voznog osoblja, ali i druge kvalifikovane radne snage odlazi u inostranstvo i to ima uticaja i na stanje voznog osoblja u našoj kompaniji kao i drugim kompanijama koje se bave prijevozom putnika. Mi kroz vlastiti edukacioni centar nonstop vršimo edukaciju ljudi i na taj način anuliramo na odlazak jednog broja voznog osoblja – rekao je Čengić.

Naglasio je da su u 2022. godini zabilježili znatan broj i onih koji se vraćaju u Sarajevo, u BiH, a time i u Centrotrans.

- Imamo i taj dvosmjerni promet voznog osoblja. Neki odlaze, a neki se i vraćaju koji su otišli prije godinu dana ili pola godine – kazao je on.

Dodao je da kompanija Centrotrans ne kupuje autobuse ad hoc, već planski.

- Centotrans značajno obiluje na vanlinijskom prijevozu, odnosno prijevozu turista na prostoru BiH te vanlinijskom prijevozu za inostranstvo. U ovom momentu, Centrotrans u voznom parku raspolaže sa više od 260 autobusa raznih tipova i namjene i u cjelosti zadovoljavamo potrebe naših korisnika – rekao je Čengić.


Kadrovi upitni

Poslodavci su zatražili posebnu, tematsku sjednicu Ekonomsko-socijalnog vijeća FBiH i Vlade FBiH. Čengić o tome kaže da poslodavci smatraju da je stanje alarmantno.

- Svi kadrovi su upitni iako imamo jednu neshvatljivu situaciju da imamo na evidenciji službi za zapošljavanje Federacije skoro 300.000 ljudi ili u Kantonu Sarajevo više od 56.000 nezaposlenih osoba, a s druge strane privredi fali kadra. Znači, nešto se dešava što nije normalno, a to je da imamo na evidenciji kvalifikovanu radnu snagu, recimo automehaničara, bravara, više od 500 u KS, ali postoje raspisani oglasi kojima kad zatražite od Službe za evidenciju oni kažu imamo te i te ljude, vi ih pozovete i oni kažu "Ja nisam zainteresovan za posao", "Ja sam u inostranstvu". Trebamo napraviti jednu kvalitetnu analizu u kojoj trebaju učestovati i državne institucije, vlast, poslodavci, sindikati i vidjeti na koji način prevazići trenutnu situaciju – rekao je on.

Istakao je da ukoliko zaista nema određenih profila kadrova na evidenciji za zapošljavanje, onda treba jasno reći da za te profile zanimanja treba omogućiti da poslodavci dođu izvan BiH i da ih plate sa prijašnjim uslovima rada.

Izgradnja tramvajske pruge

Čengić je govorio i o broju autobusa koji saobraćaju na relacijama od Baščaršije do Čengić Vile s obzirom na izgradnju tramvajske pruge u Sarajevu.

- Povećan je obim posla, međutim, mi taj posao radimo još od oktobra 2021. godine, odnosno početkom izgradnje pruge od Ilidže do Čengić Vile, tako da je broj autobusa koji su bili na toj relaciji sada je na raspolaganju od Čengić Vile do Baščaršije. Normalno da su teži uvjeti zbog velike gužve, jer se radi o centru grada i mi smo tražili od nadležnih ministarstava saobraćaja i unutrašnjih poslova da se obezbijedi saobraćajna traka za javni prijevoz i da se zabrani bilo kakvo prometovanje na toj traci kako bismo omogućili brži protok vozila i da bismo zadovoljili potrebe korisnika – rekao je Čengić.

Dodao je da uprkos problemimam koji postoje trenutno u jutarnjim i popodnevnim satima da se kvalitetno odvija saobraćaj, ali bez regulacije saobraćajne trake za javni prijevoz, kada dođe zima i snijeg kaže da će imati više problema.

- Zato apelujemo na institucije da to regulišu čime bismo omogućili brži protok vozila, a samim tim i veći broj preveznih putnika – rekao je Čengić.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.