U Bosni je Hercegovini se trguje i znanjem. Dokaz za to su i oglasi na internetu preplavljeni ponudama za kupovinu seminarskih, maturskih, diplomskih i inih drugih radova.
Za stotinjak maraka kupuje se lažno znanje, za nešto više novca stječu lažne diplome. S takvim diplomama izlazi se na tržište rada i kroji sudbina društva.
Da je BiH pogodno tlo za trgovinu lažnim znanjem dokaz su i nedavno objavljeni rezultati PISA istraživanja koji su pokazali da naši đaci imaju nefunkcionalno znanje.
Prevedeno, nabubaju teoriju koju ne razumiju i od koje nemaju puno koristi. Kada trebaju to znanje pretvoriti u neki rad, dolaze u problem pa posežu za radovima na internetu.
Naravno da nastavnici nisu krivi zbog ovakvih rezultata đaka, već nakaradan obrazovni sistem i zastarjeli nastavni planovi i programi te metode učenja.
S druge strane, nastavnici se pritišću ispunjavanjem kojekakvih formi, a kada treba iznijeti jasan stav o poražavajućim rezultatima istraživanja, u ministarstvima je muk. Niti jednog prijedloga ni inicijative za reformu lošeg obrazovnog sistema.
Čekaju da Pisa u javnosti opet bude samo grad s krivim tornjem u Italiji. Vlastima odgovara da imamo masu učenika, a kasnije i ljudi koji nisu osposobljeni da analiziraju informacije i donose svoj sud.
To, nažalost, ima dalekosežne posljedice. Nikoga nije briga za budućnost te djece.
Nije onda ni čudo kada je, prema riječima jednog univerzitetskog profesora historije, student na pitanje gdje se nalazi Ravna gora, rekao da je to pitanje iz geografije, a ne iz historije, pa ne mora odgovoriti!
Sve je opet spalo na nekoliko entuzijasta koji su nada da se nešto može korjenito promijeniti, ali im treba podrška. Da krhko znanje ojača i preuzme dominaciju internetom i društvom.